maandag 10 februari 2014

Telaga Langkawi

Het maken van de boegschroef gaat toch veel meer tijd in beslag nemen dan gedacht. De motor moet naar Bangkok en met het Chinese Nieuwjaar er tussendoor schatten ze zo'n 4 a 5 weken. Nou reken maar op 2 mnd dan. Dat gaat echt te lang duren. Ons visum loopt tot eind februari, je kan dat wel verlengen maar geeft allemaal gedoe.

Na een aantal weken te hebben liggen schudden op de ankerplaats bij Pee vanwege de wind, hebben we er een beetje genoeg van en besluiten naar Yachthaven Marina te gaan in het noorden van Phuket.
Daar kan Hans op zijn gemak de schroef en de motor weer inbouwen, ligt toch een stuk rustiger.
Mooie plek alleen een beetje afgelegen, je hebt absoluut een auto nodig.

Na alles te hebben ingebouwd, schoongemaakt en opgeruimd wordt het tijd om Thailand te verlaten.
Op vrijdag 07.02 vertrekken we dan ook en doen 20 m naar een ankerplaats in het zuiden Koh Yao Yai

De volgende dag vroeg op en richting Ko Lanta. Dat
ging zo vreselijk snel met een goeie wind uit de goede hoek dat we er al om 14.00 uur waren dus toch maar een stukje verder naar Ko Muk. Daar aangekomen was de wind gedraaid en kwamen de golven zo de baai in. We zagen uit de verte de boten al behoorlijk liggen rollen. Na al die onrustige nachten van de afgelopen weken hadden we daar dus geen zin in. Zijn om het eiland heen gevaren en konden ankeren voor het strand in een rustige baai.

De volgende stop zou Ko Bulon worden maar we gingen  wederom zo snel  :-) dat we in 1x door zijn gegaan naar Telaga Langkawi.  Hier blijven we een paar dagen, wat boodschapjes doen en zo.

Heb een plekje kunnen reserveren  op de 15de in Penang, waar we een paar weken blijven.