maandag 2 december 2013

Penang

Woensdag 20.10 .13 om 10.00 uur zijn we op weg voor de eerste 40 nm naar Pulau Pisang. Voor donker konden we ons anker uitgooien voor een onrustig en hobbelig nachtje. Volgende ochtend vroeg op voor de volgende 66nm, Nou dat werd het niet helemaal, wind op kop en nare golven, om 17.00 waren we het zo zat dat we in baai in zijn gevaren waar we eigenlijk verrassend goed hebben geslapen.

Pulau Besar was de volgende stop. Prachtig eilandje in de buurt van Malakka heel vredig en rustig tot er om 2,00uur 's nachts veel wind, onweer en regen overtrok was het gedaan met de rust en slaap.

Inmiddels was de NW verdwenen en hadden we totaal geen wind meer, dus motoren naar Port Dickson waar we heerlijk hebben geslapen.

Die dagtochtjes duren toch iets te lang voor ons dus de laatste 190nm maar in 1x. Port Klang konden we bij daglicht passeren en dat was wel prettig want het was zo ongelooflijk druk met containerboten en vissersboten.

Uiteindelijk kwamen we maandagavond 25.10 voor donker aan in het zuiden van Penang waar we een nachtje hebben geankerd en dinsdagochtend vroeg de laatste 15nm naar Straits Quay Marina hebben gedaan.

We liggen hier alweer een weekje en zoals altijd :-) prima naar ons zin. Scooter gehuurd en weer lekker op pad. Volgende week vertrekken we voor een paar dagen naar Langkawi en dan 2 maanden Thailand.