maandag 8 juli 2013

Johor Bahru

Afgelopen woensdag moest het er dan toch van komen, Om 11.00 hebben we lijnen losgegooid en zijn vertrokken naar Johor. Met een beetje omvaren ca, 400nm

Eerste 24 uur gingen prima, rustige zee, geen wind dus op de motor. Tweede dag begon slecht, werd wakker met een ontzettende pijn in mijn keel en een paar uur later flink koorts. Buiten penicilline slikken
is daar weinig aan te doen. Konden wel zeilen, dat was wel een pre

Tegen de avond kwamen we aan bij Port Klang een grote haven met naar mijn idee :-) wel 100.000
container en olietankers voor anker. Echt vreselijk druk en ' nachts niet echt prettig om te doen.

Hans had de motor gestart om tussen die kluwen geankerde monsters door te laveren maar na een half uur werd de motor te warm, de temperatuur bleef oplopen. We konden eigenlijk maar 1 ding doen en dat was omkeren. Zijn naar een wat lager stuk gedobberd en hebben het anker uitgegooid. Hans heeft daar op z'n gemak de impeller kunnen vervangen en alle slangen schoongemaakt die wat verkalkt waren en allemaal rotzooi in zat.  Na wat testen deed hij het weer prima en de volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken.

Hans was doodop en ik had nog steeds koorts dus een tussenstop in Port Dickson. De jachthaven konden we niet in want die was geblokkeerd, geen idee waarom. Ankerplekje gezocht en een nacht heel rustig en lang geslapen en wederom vroeg vertrokken voor de laatste 130nm.

Na veel tegenwind zeilden we zondag dan de rivier richting Johor op voor de laatste 15nm. Tjonge wat duurt dat dan lang.  Aangekomen bij Danga Bay Marina was er niemand aanwezig op kantoor en ook geen havenmeester.  Hebben zelf maar een plekje uitgezocht en liggen heerlijk nu.

Zien wel hoe lang we hier blijven, nog geen idee