De volgende dag gelijk bij daglicht verder want 58nm te gaan en geen wind. We hebben een motor en schuwen ook niet om die aan te zetten. Bij tijd en wijlen de motor uit als we door een soort van vuilnisbelt moesten en er maar rustig door heen gedobberd, iets in de schroef hebben we zo langzamerhand een fobie van gekregen. Keurig voor donker weer een bal opgepikt in Koh Rok Nok. Wat een schitterend eiland is dat. De Franse versie van de Survivors is daar opgenomen en je ligt in een soort van baai met hagelwitte strandjes er om heen.
Ko Racha |
De volgende om 5.00 uur al wakker na een korte nacht dus nog twee uurtjes wachten op daglicht en de laatste 15nm naar Chalong. Eenmaal op weg werd de lucht steeds zwarter en zwarter. Het kon niet uit blijven veel wind en regen.
Met 30kn de baai van Chalong binnen gevaren op zoek naar een mooring. Dat viel niet meer. Normaal vaar ik en pikt Hans de lijn op want dat is te zwaar voor mij maar met deze wind,regen en enorm veel boten deed Hans het toch liever zelf. In de stromende regen sta ik dan op de punt gewapend met de pikhaak en jaaa heb de lijn te pakken.
Helaas door de wind werden we wat weggezet en Jose moest of het water induiken of de boel maar loslaten. Heb voor het laatste gekozen. Geen bal.geen pikhaak, wederom weer zo'n handige actie van mij. Totaal verzopen, ik kon wel janken.
Ik hoorde een motortje en ja hoor een redder in nood was nabij. Een gozer in alleen een knal rood slipje ;-) (wat heel verstandig was in dat noodweer) heeft eerst de pikhaak opgevist en daarna een lijn door de mooring gedaan zodat dat voor mij iets makkelijker was. Nou Oostenrijkse held heel erg bedankt.
Onderweg bleken er een aantal dingen kapot te zijn, zoals de radar, de tweede autopilot en 1 van de marifoons. Hoogstwaarschijnlijk een bliksem inslag gehad in Penang. Maar eens kijken hoe we dit weer gaan oplossen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
.
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.