zondag 5 augustus 2012

De tijd vliegt





Positie 07.49.46 N - 098.20.82 O




Liggen hier nu alweer zo'n 7 weken aan het balletje in Chalong. 

Best wel druk bezig geweest met vooral de Thai achterna zitten om de bekleding in een redelijke tijd af te hebben.
Hij kwam op de boot om alleen de maat op te nemen en ging er uiteindelijk vandoor met alle kussens.  Hebben ons gewoon in laten pakken door die aardige, lachende Thai.
Het had natuurlijk best in gedeeltes gehaald kunnen worden, nu hebben we 3 weken krom gezeten. 

Je moet toch een beetje leren omgaan met die Thaien , ze nemen je in de maling waar je bijstaat. Krijg gewoon een beetje medelijden met al die oudere heren met een jongere Thaise dame, nou ja niet echt :-)
Begrijp me goed ik wil geen oordeel vellen of veroordelen maar vind het toch moeilijk wennen als ik hier de opa's/overgroot opa's met hun kleindochters/achterkleindochters handje in handje over straat zie lopen. Het blijft toch een vreemd gezicht al dit soort verliefde stelletjes :-)

James, onze Engelse buurman komt voor we vertrekken nog even de onderkant schoonmaken.  Met James en de dames wil het maar niet lukken. Hij is inmiddels aan de derde poging bezig. Zijn laatste verovering werkt in de ATM Bar. De naam zegt toch genoeg lijkt me :-) James is geen solozeiler maar gewoon door zijn vrouw achter gelaten eigenlijk.  Ze is naar Engeland gevlogen onder het mom van ik moet echt een keer naar huis. Heeft de bankrekening geplunderd en de scheiding aangevraagd.  


Even genoeg geroddeld, in ieder geval ziet alles er op de boot weer mooi uit. Wilden eigenlijk ook nog het hele zonnescherm+kap laten vernieuwen. Echt hoor zou maar 1 week duren. Volgende keer maar broer, anders zitten we zeker 3 weken in de volle zon buiten.

De Olympische Spelen kunnen we redelijk volgen op tv dus dat is  leuk.  Verder weinig te vertellen. Alles gaat prima, nog naar het ziekenhuis geweest voor Hans z'n 3 maandelijkse testen en die waren uitstekend.

Hebben inmiddels 1800 km!! op de teller van de scooter,.we crossen wat af. Nog 10 dagen te gaan voor het visum verloopt, daar komen dus nog wat km's bij.   


























1 opmerking:

FranciscaF zei

Hi José, ja het is gelukt, ik kan een reactie plaatsen! Heerlijk om te lezen hoe jullie bezig zijn en dat filmpje! Ik ruik het zout alweer! Hier verwacht men vandaag windvlagen, regen en een temperatuur van 23 graden o.i.d.... Ben blij dat ik weer mag werken! ;-) veel plezier straks in Maleisië! Xx Francisca

Een reactie posten

.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.