Positie 5.25.46 N - 100.21.70 O
Hadden de dingen gedaan die we moesten doen in de Royal Marina Langkwai en vertrokken 27.04 naar het meest zuidelijkste eiland om een nachtje te ankeren. We waren wel erg vroeg dus besluiten om door te varen naar Pulau Payar waar we op de heenweg vreselijk hebben liggen rollen. Het weer is heel rustig dus we gaan ervan uit dat het nu beter zal zijn. Dat was het ook de eerste paar uur ;-) De rest van de nacht liggen we te hotsen en klotsen dus om 6.30 de volgende ochtend gelijk vertrokken.
Geen wind, motor aan en de boot glijdt door het water, kunnen toch wel merken dat alle overbodige dingen onder de boot zijn verwijderd. Plotseling een heel vreemd geluid en Hans gooit gelijk de motor uit.
Ja hoor voor de zoveelste keer een net + hele dikke lijn in de schroef. Geen vissers of vlaggetjes in de buurten je kan dat dus gewoon niet zien, alleen al niet door de deining en die rotzooi drijft meestal wat dieper.
Heb geprobeerd op VHF 16 op te roepen maar wist eigenlijk dat het zinloos was. Vele vissersboten gezien die ons geroep en zwaaien totaal negeerden. Gelukkig dreven we een beetje de goede richting op en uiteindelijk had ik bereik per telefoon. Tanjong Marina gebeld en de situatie denk zo'n 100 x uitgelegd.
Uiteindelijk begrepen ze wat er aan de hand was en dat er een sleepboot/pilot geregeld moest worden.
Ze wilden/konden niet eerder komen tot we 1nm voor de ingang van het kanaal waren. Dus nog 14nm ploeteren in de goede richting. Na een onweersbui met 30kn uit de verkeerde hoek gingen we een half uurtje terug.
Toch nog een beetje wind en gelukkig dobberden we de goeie kant op.
Op de steiger stond het voltallige havenpersoneel om te helpen met aanleggen. Al met al lagen we om 22.00 uur vast. Lange dag voor zo'n stukje van 35nm.
Vanmiddag 2.5.11 is de duiker geweest en heeft een heel dik stuk lijn + resten van een net rond de schroef weg gesneden.Verder geen schade.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
.
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.